Blogi 18.11.2019

Strategian äärellä


Olemme kehittäneet tilitoimistoamme kokonaisvaltaisesti ja viimeisen vuoden aikana olemme pureutuneet moneen strategiseen osa-alueeseen entistä syvällisemmin. Tätä kautta olemme hakeneet asioille systeemisyyttä.

Osallistuminen Osaava-PK-hankkeeseen on antanut intoa kehittämiseen. Projektin kokonaisuus on palvellut organisaatiotamme kaikilta osin. Yhteiset työpajat muiden yrittäjien kanssa ovat antaneet uusia näkökulmia kehittämiseen. Työpajoissa käytetyt menetelmät ja työkalut ovat tuoneet virikkeitä myös oman henkilöstön yhteisiin tapaamisiin. Olemme hyödyntäneet Osaava-PK:ssa saatuja oppeja esimerkiksi uuden strategian rakentamisessa. Hankkeesta on löytynyt konkreettisia työkaluja kehitystyön aloittamiseen yhdessä henkilöstön kanssa. Yksi konkreettinen esimerkki on Topaasia hyötypelin kokeilu. Verkon kautta pelattava peli saattoi koko henkilöstön yhteiskehittämisen äärelle. Asiakastyön kehittäminen nousi keskiöön ja tärkeäksi koko henkilöstön näkemyksen mukaisesti.

Maailma muuttuu ja monimutkaistuu hurjaa vauhtia. Asiakkaiden tarpeet muuttuvat sen myötä. Asiakaskokemus ja asiakaspalvelun kehittäminen vielä paremmaksi on erittäin tärkeää. Myönteisen asiakaskokemuksen kehittäminen tarkoittaa asiakkaan kuuntelua ja palvelujen kehittämistä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Teemmekin säännöllisesti asiakastyytyväisyyskyselyjä ja kehitämme sen pohjalta toimintaamme. Pyrimme siihen, että toimintamme on tulevaisuudessa entistä asiakaslähtöisempää. Olemme luotettava kehittäjäkumppani asiakkaillemme ja tuemme heidän liiketoimintaansa.

Digitaalisuus haastaa myös asiakaspalvelun. Kun aineisto on digitaalisessa muodossa tilitoimistoon saapuessa, niin asiakaskohtaaminen virtuaalisesti haastaa myös tilitoimiston toimintatapoja. Tilitoimiston pitää kehittää erilaisia digitaalisia palvelukanavia jotta yhteydenpito asiakkaisiin on joustavaa. Tässä on yksi konkreettinen kehittämiskohde yhdessä asiakkaiden kanssa. Ei ole järkevää ottaa käyttöön sellaisia digitaalisia palvelukanavia, jotka eivät palvele itse asiakasta ja tuota lisäarvoa heidän toimintaansa.

Asiakastyön kehittäminen ja asiakkaiden luotettavana kehittäjäkumppanina oleminen on yksi strategiamme kulmakivistä. Toivomme myös asiakkaidemme innostuvan yhteiskehittämisestä. Tehdään yhdessä parempaa asiakaskokemusta.

Erica Svärd, Jamk, OsaavaPK-hanke

Tilitalo Aaltonen

OsaavaPK – Tuottavuutta pk-yritysten rekrytointia, osaamista ja uudistumiskyvykkyyttä kehittämällä on vajaa kolmevuotinen (1.3.2017-31.12.2019) ESR-hanke, jossa parannetaan yritysten tuottavuutta ja hyvinvointia pk-yrityksille suunnatun henkilöstöjohtamisen valmennusohjelman avulla. Hankkeen toteuttajia ovat Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Työterveyslaitos ja LUT-yliopisto. Hankkeen rahoittajana toimii Hämeen ELY-keskus.

 

Tyytyväiset asiakkaat

Miksi valitsisit meidät kumppaniksesi?


"Ammattitaitoista sekä erittäin ystävällistä ja ihmisläheistä palvelua."

"Pystyn vaikuttamaan ja seuraamaan asioiden kulkua reaaliajassa hyvän tiedottamisen ansiosta."

"Ikinä ei ole ollut sellaista tunnetta ettei voisi soittaa ja kysyä pienintäkin asiaa."

"Asiantunteva ja nopea palvelu. Voin suositella!"

"Hoitaa asiani niin hyvin ettei meinaa huomatakkaan."

"Homma hoituu, kaikki hyvin. Ei valittamista!"

© 2019 Tilitalo Aaltonen Oy . Kaikki oikeudet pidätetään. Jotain Rotia PRKL