Blogikirjoitus 19.12.2019
Kasvollinen tilitoimisto
Yksi strategiamme osa-alueista on asiakastyön kehittäminen. Tärkeä elementti laadukkaassa asiakastyössä on tilitoimiston kasvollisuus. Olemme saaneet paljon kiitosta asiakkailta, että tilitoimistollamme on kasvot. Pidämme sitä tärkeänä myös tulevaisuudessa.
Joustavuus, ketteryys ja tavoitteellisuus ovat oleellisia asioita asiakaspalvelussa. Hyvän asiakaspalvelun lähtökohta on, että asiakasta palvellaan kokonaisvaltaisesti. Kokonaisvaltaisen asiakaspalveluun tarvitaan toimiva verkosto. Verkoston rakentamiseen olemmekin panostaneet kovasti kuluneen vuoden aikana. Systeemisyys myös verkostojen rakentamisessa on tuottanut tulosta. Kun tilitoimisto pystyy antamaan kokonaisvaltaista palvelua, saamme rakennettua luottamusta. Luottamuksen rakentamiseen tarvitaan kuitenkin aikaa. Toisaalta, pidempiaikaisen asiakassuhteen kautta oppii tuntemaan asiakasta ja hänen yritystoimintansa erityispiirteitä paremmin.
Kasvollisuus tarkoittaa Tilitalolla, että emme pompottele asiakasta henkilöltä toiselle vaan yksi vastuuhenkilö hoitaa asiakkaan asioita monipuolisesti. Yksi asiantuntija ei voi tietenkään olla kaikkien alojen asiantuntija, mutta hän selvittää avoimet asiat kollegoiltaan. Palvelemme asiakasta tiiminä, mutta kasvollisena. Asiakas on myös tervetullut käymään milloin vain. Jos on kysymys asioista, jotka vaativat valmistelua, on ajan varaaminen on tärkeää. Tällöin voimme palvella asiakastamme paremmin ja keskittyä juuri hänen kysymyksiinsä.
Hyvästä asiakaspalvelusta tulemme asiakaskokemukseen ja sen kehittäminen on todella tärkeällä sijalla tulevaisuudessa. Se mitä asiakas kokee saavansa palveluna ja ennen kaikkea lisäarvona on merkitsevä asia. Otamme asiakkaan mukaan kehittämistyöhön. Palvelupolun rakentaminen yhdessä asiakkaan kanssa takaa parhaan tuloksen ja asiakastyytyväisyyden.
Erica Svärd, Jamk, OsaavaPK-hanke
Tilitalo Aaltonen
OsaavaPK – Tuottavuutta pk-yritysten rekrytointia, osaamista ja uudistumiskyvykkyyttä kehittämällä on vajaa kolmevuotinen (1.3.2017-31.12.2019) ESR-hanke, jossa parannetaan yritysten tuottavuutta ja hyvinvointia pk-yrityksille suunnatun henkilöstöjohtamisen valmennusohjelman avulla. Hankkeen toteuttajia ovat Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Työterveyslaitos ja LUT-yliopisto. Hankkeen rahoittajana toimii Hämeen ELY-keskus.