fbpx

Asiakaskokemus

Yrityksen kasvaessa luotettava tilitoimistokumppani auttaa eteenpäin


Yrittäjä on oman alansa asiantuntija, jolle luottamus yhteistyökumppaneihin on olennaisessa osassa yrityksen kasvua tavoitellessa. Tämän ovat huomanneet myös yrittäjinä toimivat Teppo ja Suvi Heinola. 

AlmaVetin tarina alkoi 2016 Jyväskylässä, kun tapahtumasarjan seurauksena Teppo ja Suvi päättivät perustaa eläinklinikan voidakseen tehdä sitä, missä ovat hyviä. Olemaan eläinlääkäreitä. 

Yritys otti hyvin tuulta alleen ja pienestä perheyrityksestä on päästy 5 eläinlääkäriin ja useisiin hoitajiin. 

“Kaksi uutta eläinlääkäriä on aloittamassa, eli keskisuuri tai melko suuri eläinklinikka on kyseessä”, Heinolat toteavat tyytyväisinä. 

Viisi vuotta yrittäjyyttä on opettanut ensikertalaisille paljon, ja yksi oppi on ollut tilitoimiston valinta. Vuoden 2019 lopusta tuota virkaa on ajanut Tilitalo Aaltonen. 

“Yrityksen kasvu on ollut todella nopeaa ja totesimme, että taloushallinto oli ensimmäinen selkeä osa, mitä emme itse hallitse – mitä suuremmaksi yritys kasvaa, sitä suuremmassa määrin tarvitaan yhteistyökumppaneita. Tällöin tulos on paras vähemmällä työllä”, Teppo Heinola tiivistää. 

 

Luottamus sai vaihtamaan tilitoimistokumppania

Ennen Tilitalo Aaltoselle päätymistä Heinolat olivat asiakkaina isommalla tilitoimistolla. Alkuun työt sujuivat hyvin, mutta yhteyshenkilönä toimineen kirjanpitäjän lopetettua yrityksessä, alamäki alkoi. 

“Kun pitkäaikainen kirjanpitäjä lähti aiemmasta yrityksestä, niin meitä pompoteltiin ja yhteyshenkilö vaihtui yksi toisensa jälkeen, ja lopulta tekijä oli Australiassa emmekä voineet edes tavata”, Suvi Heinola muistelee.

Kokemukset opettivat, että luottamus täytyy löytyä yhteistyökumppanin kanssa. Heinolat kuulivat Tilitalo Aaltosesta tuttaviltaan ja suositusten kautta sopivat tapaamisen. Ensitapaamisesta jäi luottavainen tunne ja tilitoimistoa päädyttiin vaihtamaan. Heinoloiden mukaan tilitoimiston vaihto ei ole helpoin tehtävä ja aina voi tulla ongelmia, joihin kumpikaan osapuoli ei voi vaikuttaa. Tällöin tärkeää on, että uusi tilitoimisto tukee ja auttaa kaikessa.

“Halusimme, että toimijalta saa henkilökohtaista palvelua, ja on semmoinen olo, että siellä on henkilö, joka oikeasti perehtyy meidän asioihimme ja toimialaan. Jos tehdään liian automatisoidusti, niin tulee itselle olo, että jos sinne pääseekin virhe, niin se voi kertaantua moninkertaiseksi”, Suvi muistelee vaihtoprosessia.

 

Tilitoimisto on muutakin kuin paperien pyörittelyä

Kasvuvaiheessa tilitoimisto auttaa yrityksen eteenpäin ongelmitta. Teppo Heinola toteaa, että on hyvä olla yksi yhteyshenkilö, mutta yhtä tärkeää on, että tuon henkilön takana on joukko asiantuntijoita. Hänen sanojensa mukaan tilanne on verrattavissa siihen, että rokottava eläinlääkärikään ei tee leikkauksia, vaan konsultoi työkaveriaan.

“Kaikki on toiminut hyvin, ja löytyy henkilö, joka neuvoo. Meidän pääasiallinen työ on korjata eläimiä ja huolehtia niiden hyvinvoinnista ja terveydestä ja kun ei ole kaupallista taustaa, jolla arvioida ja tehdä päätöksiä, tarvitaan apua”, Teppo jatkaa.

Tilitalo Aaltosen kanssa Heinolat ovat kokeneet voivansa kysyä apua, ja saavansa sitä. Molemminpuolinen luottamus takaa sen, että uskalletaan kysyä ja kertoa. Taloushallinnollisissa asioissa hyssyttely ja peittely ei auta.

“Olemme ihan hyviä tekemään omaa työtä, mutta ‘tomppeleita’ taloushallinnon asioissa. Tulee paljon kysymyksiä, joihin pitää saada vastauksia eikä voi vain mennä ‘nyökkäilemällä’ läpi”, Teppo kertoo.

Tilitoimisto pitää kokonaisuuden hyvin hallinnassa ja muistuttaa myös käytännön asioiden hoitamisesta. Yhteyshenkilöksi määritelty kirjanpitäjä tietää, mitä oikeasti täytyy tehdä ja pitää siitä huolta. 

“Kirjanpitäjä antaa selkeät aikaraamit, mihin mennessä asioita pitää hoitaa ja oikeasti myös pitää huolen, että kaikki on tehty. Jos olisi kiireisestä yrittäjästä kiinni, olisi voinut jäädä raportteja ja ilmoituksia tekemättä”, Suvi naurahtaa. 

Hyvä ja luotettava asiakaspalvelu näkyy yrittäjien arjessa eivätkä ongelmat jää leijumaan, vaan ne käsitellään. Tähän yrittäjät ovat erityisen tyytyväisiä. Heille jää aikaa tehdä sitä, missä ovat hyviä. 


Me Tilitalo Aaltosella huolehdimme, että sinulla on käytössäsi tietoa ja taitoa yrityksen liiketoiminnan kasvun tueksi.
Mikäli haluat kuulla lisää palveluistamme, ota meihin yhteyttä.

Tyytyväiset asiakkaat

Miksi valitsisit meidät kumppaniksesi?


"Ammattitaitoista sekä erittäin ystävällistä ja ihmisläheistä palvelua."

"Pystyn vaikuttamaan ja seuraamaan asioiden kulkua reaaliajassa hyvän tiedottamisen ansiosta."

"Ikinä ei ole ollut sellaista tunnetta ettei voisi soittaa ja kysyä pienintäkin asiaa."

"Asiantunteva ja nopea palvelu. Voin suositella!"

"Hoitaa asiani niin hyvin ettei meinaa huomatakkaan."

"Homma hoituu, kaikki hyvin. Ei valittamista!"

© 2021 Tilitalo Aaltonen Oy . Kaikki oikeudet pidätetään. Jotain Rotia PRKL